Katvig er et miljørigtigt børn og mærkevare beklædningsselskab med et holistisk syn på livet, som kæmper for at sætte nye standarder for, hvad børn og natur skal udsættes for.
Historien om Katvig
Katvig blev grundlagt i 2003, da Katrine Colette og Vigga Svensson fandt en gammel mønstret dynebetræk i Vigga mors hems. Det dynebetræk blev det første Katvig børnetøj og i dag er glade farver og ukompliceret æstetik tilbagevendende motiver i Katvig’s design. Kort sagt skal Katvig ikke dække forældrenes behov for børnene skal være små voksne, men børns behov for at få lov til at være børn. Den Katvig linje fungerer i alt undertøj til regntøj og sengetøj.
Katvig var en af de første virksomheder til at ansætte en “bæredygtighed chef til at overvåge alle produkter fra fabrikken til kunden og til at sikre, at alting sker så bæredygtigt som muligt. I dag, er næsten 90 procent af alle produkter kontrolleret og certificeret, fra spildevand til transport til butikkerne. Yderligere, er alle poster testet for skadelige stoffer for at sikre, at intet barn vil lide mens de bærer tøjet.
Katvig sengetøj
Katvig arbejder konstant på at optimere produktionen og har i flere tilfælde indført nye metoder til både det danske og det internationale marked. F.eks Katvig blev første i Skandinavien til at producere skidragter fra gamle plastflasker, og de har også ændret den måde vi tænker på poser med deres multifunktionelle indkøbsposer. Den første indkøbspose de lavede kunne både bruges som en sæk og som en kjole, og den nyeste taske kan i få sekunder blive omdannet til en lille bold til at spille med, og derefter tilbage til en indkøbspose igen.
De er måske mest kendt for deres små runde cirkler som går igen på mange af deres designs – både på junior sengetøj, bukser, trøjer, bodystocking, huer, strømper, overtøj, støvler, undertøj, leggings, heldragter, badetøj, bandana, tørklæde, overalls, hat, hagesmæk, kjoler, t-shirts, langærmet trøjer, kortærmet trøjer og mange andre tøjdele.
Katvig leggings
Det overordnede mål for Katvig, både med hensyn til produktion og politik, er at alle dele af produktionen, fra bomuldfabrik til hver medarbejder, skal føle sig så godt som det nyfødte barn. Intet i produktionen skal ødelægge mulighederne for den næste generation – det er enhver pris for høj til at betale.
I dag, drives Katvig af Joha, som opkøbte mærket til i 2013. Æble mønsteret på deres dynebetræk er synonymt med Katvig. Katvig præsenterer fire kollektioner om året, og er solgt i mere end 40 lande over hele verden.
Skriv et svar