Bestseller blev grundlagt i Ringkøbing i 1975 af Troels Holch Poulsen. I dag omfatter koncernen bl.a. mærkerne Vero Moda, Vila, Jack & Jones, samt børnetøjsmærket NAME IT børnetøj, der blev lanceret i 1996 som et mærke til spædbørn.
I 2008 nedlagde man mærket Exit, der var en kollektion, der henvendte sig til større børn, og samlede alt børnetøj under navnet NAME IT. Troels Holch Poulsen sidder stadig i ledelsen af virksomheden, nu sammen med sin kone Merete Bech Poulsen og sønnen Anders Holch Poulsen.
Verdensomspændende Bestseller
I 2009 havde Bestseller 4900 butikker i 41 lande og 39.000 medarbejdere.
I Bestseller mener man, at forskellighed styrker og skaber energi. Udfordringer og ansvar er en forudsætning for at udvikle sig fagligt og menneskeligt. Derfor skal den enkelte medarbejder have mulighed for at prøve kræfter med forskellige opgaver og problemstillinger.
Uden menneskelige kompetencer kan en virksomhed ikke skabe resultater.
Da Bestseller blev oprettet, lavede Troels Holch Poulsen virksomhedens 10 bud, som stadig er gældende.
– vi er ærlige
– vi er hårdtarbejdende
– vi er loyale
– vi er co-operative
– vi er business-minded
– vi vil se resultater
– vi ønsker enkle løsninger
– vi tager intet for givet
– vi holder, hvad vi lover
– vi vil være den bedste
NAME IT børnetøj er både til piger og drenge, og det er opdelt i 3 segmenter:
- NAME IT NEWBORN – fra nyfødte til ½ år
- NAME IT MINI – fra ½ til 3 år
- NAME IT KIDS – fra 3 til 12 år
I NAME IT NEWBORN er nøgleordene: Renhed – omsorg – sikkerhed (purity – care – safety)
Tøjet til de helt små er blødt og behageligt, men alligevel præget af modens aktuelle tendenser. Der er tøj til leg og tøj, når det lille nye vidunder skal vises frem. Med NAME IT NEWBORN kan man forkæle sin baby med stil.
I NAME IT MINI er nøgleordene: Glæde – fantasi – udforskning (joy – fantasy – explore)
Tøjet til rollinger, der er klar til at opdage verden, er funktionelt og holdbart. Det er nu de små gerne vil efterligne forældrene og dette afspejles i et design, der både er sjovt og sejt. NAME IT MINI er tøj til børn med krudt i numsen.
I NAME IT KIDS er nøgleordene: Frihed – energi – stil (freedom – energy – style)
Tøjet til børn, der er begyndt at blive bevidst om mode og klar til at give udtryk for disse meninger. Tøj til denne aldersgruppe skal se smart ud, have lækre detaljer og kunne tåle lidt af hvert. Dette lever NAME IT KIDS i den grad op til.
Skriv et svar