MOLO børnetøj har i de seneste 10 år præsenteret baby- og børnetøj i såvel Danmark som i lande uden for landets grænser.
I 1999 begyndte designer Louise Frederiksen at arbejde med ideer om et nyt børnetøjsmærke, der skulle være kendetegnet sin farverigdom og sprælske udtryksform.
Louise Frederiksen havde tidligere været med til at designe mærket Vilmund, men gik nu i første omgang solo med MOLO.
Køb MOLO børnetøj hos Kids World, med Fri Fragt !
Den første medarbejder
I 2002 kom Mogens Jepsen med som medarbejder og manager, og da Louise Frederiksen i 2007 søgte nye udfordringer ved at grundlægge endnu et børnetøjsmærke Louielouis, overtog Mogens Jepsen hele ledelsen af MOLO.
MOLO børnetøj har base på Østerbro i København, hvor man både idéudvikler og designer tøjet, der er sprælsk i både farver, mønstre og design.
Det er MOLOs vision, at tøjet skal passe til de børn, det bliver lavet til. Det er barnet, der er inspirationskilde til det enkelte design. Man fokuserer mere på, hvad børnene synes om, end på hvilket tøj, forældrene gerne vil se deres børn i.
Børn i MOLO-tøj skal både udtrykke glæde ved en optimistisk, farvestrålende tøjstil og vise deres evne og lyst til at udfolde sig på mange måder. MOLO-tøj skal ikke alene se godt ud, men også være funktionelt. MOLO tøj skal kunne bruges igen og igen og ikke blot tages frem ved festlige lejligheder.
Se Molo’s hjemmeside
Molo børnetøj er praktisk og farverig
MOLOs tøj bliver fremstillet, så det praktiske og det farverige mødes, fx bliver deres prints lavet, så de er holdbare samtidig med, at de ikke er stive som plastik, men rigtig behagelige at have på. Også deres fleecetrøjer hører til blandt de holdbare hits.
Følgende billeder er fra Molo kollektion forår / sommer 2012
Et par eksempler på deres tøjstil:


Hos MOLO kommer det behagelige og det praktiske i forreste række, og hvis det betyder, at en lynlås må sys i tøjet i en skæv vinkel, ja, så bliver det sådan.
MOLO fremstiller både pigetøj og drengetøj, og deres kollektioner strækker sig fra baby- til 12-års alderen.
MOLOs mission og vision er – simpelthen – at lave verdens mest fantastiske børnetøj, vel at mærke set med børneøjne og ikke ud fra forældrenes ønsker og krav. Dog må man vel sige, at der bliver tænkt lidt på forældrene i og med MOLO også ønsker, at tøjet skal kunne sælges til fornuftige priser.
I en tid, hvor miljø står højt på dagsordenen, tilstræber MOLO en produktion, der ikke belaster miljøet i den verden, der skal videregives til de børn, der går i MOLO.
Køb MOLO børnetøj hos Kids World, med Fri Fragt !
Skriv et svar